.. var København-Helsinki-New York-San Diego. De første to fly gik relativt nemt, og vi havde meget kortere ventetid i Helsinki denne gang. Men men men.. I NY havde vi knap 1½ time til at skifte - og vi skulle nå at samle vores bagage op og tjekke ind, med to små børn. Det gik faktisk relativt nemt. Vi fik nogle orange 'pas' vi kunne vifte med, så vi kom foran i alle køer, pga denne korte transitionstid. Flyet var så lige et kvarter forsinket, så vi kunne nå at købe et par sandwich, nogle youghurt til ungerne, og lidt vand (maden er dyr og dårlig på amerikanske indenrigsfly). Først dér fik vi kigget på vores boarding-pas (som vi først havde fået i NY). De havde sat os på hhv. række 12, 26 og 35.. (Eric rejste jo som baby). God idé, ikke? Lade en 4-årig der ikke kan snakke flydende engelsk endnu sidde alene, efter en længere tur på 15 timer.. Vi var oppe og sige øh, hvad..? Damen hos American Airlines sagde nok så sødt: Jamen, så må I jo høre om der er nogen der vil bytte. Dér så jeg altså rødt...
En flink steward sørgede for at fremskaffe to pladser ved siden af hinanden, så i det minste een af os kunne sidde ved siden af Silke. En flink amerikansk herre havde ikke noget mod at flytte plads, så vi alle 3 kunne sidde sammen. Silke sov som en sten hele turen igennem, men Eric var overtræt og hysterisk.. suk..
Vi havde jetlag i næsten 2 uger derefter. Eric kastede igen op af jetlag...
Ps lad mig pointere, at American Airlines og Continental er de to dårligste flyselskaber jeg har rejst med. Undgå dem, hvis det kan lade sig gøre.. mage til ringe service skal man lede længe efter!!
En flink steward sørgede for at fremskaffe to pladser ved siden af hinanden, så i det minste een af os kunne sidde ved siden af Silke. En flink amerikansk herre havde ikke noget mod at flytte plads, så vi alle 3 kunne sidde sammen. Silke sov som en sten hele turen igennem, men Eric var overtræt og hysterisk.. suk..
Vi havde jetlag i næsten 2 uger derefter. Eric kastede igen op af jetlag...
Ps lad mig pointere, at American Airlines og Continental er de to dårligste flyselskaber jeg har rejst med. Undgå dem, hvis det kan lade sig gøre.. mage til ringe service skal man lede længe efter!!
Min søster fik præcis samme behandling på Air France. Hun, hendes mand og deres to børn (2 og 4 år) skulle flyve CPH-New York... på trods af at Air France giver mulighed for at vælge sæder når man bestiller billetter havde de fået pladser på 4 forskellige rækker!!!
SvarSletDa Rebekka troppede op for at brokke sig fik hun pænt at vide at "Billetten gav kun adgang til en plads på flyet, de kunne ikke garantere at man også fik de pladser man havde bedt om". At hun fik at vide at to børn under 5 skulle sidde alene resulterede i at "Så måtte de prøve at spørge andre passagerer om de ville bytte"!!!
... heldigvis var stewardessen ved gaten helt anderledes hjælpsom og fik det ordnet så de i det mindste sad 3-gang-1.