lørdag den 24. november 2012

Frivilligt arbejde 1

Dybt deprimeret over min jobsitutation, tog jeg andre danske kvinders råd (der findes facebookgrupper for danske kvinder i USA, og en hvis procent af dem er ligesom jeg medfølgende hustruer) som sagde: Tag noget frivilligt arbejde! Man får erfaring, og nogle kontakter. Men, sagde andre, vælg store organisationer, så de kan genkende dem, hvis I vender tilbage til Europa. Jeg fandt en større amerikansk organisation, der også er kendt i Europa, og som ligger i Scripps Ranch, ca 15 min fra os. Jeg kontaktede dem online, de svarede hurtigt tilbage. Første dag jeg var der var det vist bare fordi de ville se mig an - jeg lavede spændende ting som mærkater til folk der skulle deltage i et løb.

Har jeg nævnt jeg har en kandidatgrad?

Nå, men næste gang jeg kom, var det mapper til de frivillige til det store cykelløb, de arrangerede, der skulle laves. Og argh, helt ærligt!!

Det jeg og en anden frivillig skulle lave var at pille forkerte ting ud af mapperne, printe korrekte ting ud og sætte ind. Og flytte nogle ting. Helt ærligt - min oplevelse af udnyttelse af frivilliges ressourcer led et knæk, men jeg har jo prøvet det før, under min praktik i Guatemala  - man aner ikke hvad man skal med en frivillig!

Men altså: De trænger til nogle lister over hvad der skal i hvilken mappe (der er jo både mapper til medical personnel, andre frivillige, vejvisere osv) og så lave en plan over hvor i mappen det skal være, og så vente med at printe til man ved hvad der skal være! At tage forkerte ting ud for at putte korrekte papirer ind er da totalt spild af min tid! Det er simpelthen for uorganiseret til at imponere mig...

Jeg lærte en rigtigt sød kvinde, Kim, at kende - hun er i 50'erne så noget ældre end mig, men rigtig sød at snakke med, og gift med en europæer, så hun kender lidt til europa..

Egentlig var jeg i tvivl om jeg ville fortsætte.. men så blev det lidt mere spændende.. (fortsættes)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar