mandag den 10. februar 2014

Lidt sprogblomster


Silke, singing 'If I could be an igloo, I'd spread my wings and soar, all across America, from shore to shore'. (vi er ret sikre på hun mener Eagle)

Hver morgen i Silkes skole sværger de til flaget:
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
 Hun har nogle gange gentaget den herhjemme i en lettere redigeret udgave: 'I pledge allegiance to the United States of America, and to the profit for which it stands - invisible and justice for all' (jeg kan heller ikke udtale indivisible, det er godt nok en tunge-knækker..)

Silke singing for Lucia: try to fall asleep at night, brother and sister will hold you tight but not so tight you diiiieee
We blame Phineas and Ferb

På Maui: Claus til Silke: Silke, du må ikke drikke af vandet i poolen. Nogen tisser måske i det. Eric: Mig tisse i vand. Hehe. Hehe.

Eric blander pt de to sprog:

Mig til Eric : Ja du er jo en klog dreng:-). Eric. No! No mig klog! Mig Eric!
'My ha my farmand'. 'Mig ha more'. Skulle være meget normalt når de er udsat for to sprog, til gengæld taler han i en alder af 3½ ikke flydende på nogen af dem endnu. Skulle vist også være relativt normalt.
'Pease, mor, pease' (please).
En overgang gik han og sagde 'peepee' hele tiden, og jeg sagde 'skal du tisse, så løb ud med dig' - han var lige blevet renlig. Men det var please han sagde. Han lærte så ret hurtigt at sige 'tisse'.

Han har i lang tid bedt om 'cupcakes' til morgen - altså cornflakes..

Han mener heller ikke at Lucia er en pige. Hun er en BABY!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar