tirsdag den 30. oktober 2012

Jobsøgning 6 - når man må melde et job til FBI..

Ja, denne historie er noget trist. Jeg kan stadig ikke grine af det...

Jeg fik tilbudt et job - kundeservice, arbejde hjemmefra. Der var en samtale (foregik over telefonen, ikke unormalt her, når det er hjemme-jobs..). Jeg kiggede aftalen igennem, det gjorde mand og et par cand.merc venner også. Og det så fint ud. Den første måned var også prøvetid, hvilket også var fint. Det lignede et reelt job. Jeg googlede firmaet, og det så reelt nok ud - altså, det eksisterede og der var ingen 'dårlige' anmeldelser af det fra tidligere medarbejdere med videre.

Så blev jeg oprettet i deres database og fik de første papirer. Her knækkede filmen så. Det viste sig at de ville have at jeg på min egen personlige konto skulle få indbetalt penge, som jeg så skulle overflytte videre til fx. Asien og Europa. FRA MIN EGEN PERSONLIGE KONTO!!! Det er det, man kalder hvidvaskning af penge. Og så dum er jeg jo ikke...

Det stod altså heller ikke i aftalen. Så vi ringede til FBI - just in case- da vi kan blive smidt ud af landet for kriminelle ting... De tog vores oplysninger, og sagde de ville ringe tilbage (hvilket de ikke gjorde - white collar crime er ikke højt på listen).

Men øv, hvor var jeg sur og ked af det. Det der med at finde et job er en kamp her. Der er så mange scams - og jeg har søgt et par jobs hvor jeg er groft overkvalificeret (jeg har erfaringen) som jeg ikke har fået. De var til 10-12 dollars i timen. Kan I forestille Jer hvor frustrerende det er at stå med en cand.merc, erfaring, og så skulle arbejde til 55 kr i timen? Det kan vi jo ikke engang få dækket ungernes daginst. til. Fortsættes...


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar