tirsdag den 24. april 2012

Stress...?

Inden vi rejste fra Danmark, havde der været alt for meget drøn på. Jeg skrev specialet færdig, der opstod en krisesituation på mit arbejde - selvfølgeligt i sommerferien, hvor flere var væk, 3 mdr inden jeg skulle aflevere. Denne krise havde efterdønninger helt ind til efter jeg havde afleveret specialet, men juli/august var slemme... Så ekstra stress på et deltidsjob med ansvar, kombineret med specialeskrivning, kombineret med 2 stk børn der skulle på skadestuen i september (afleverede 4 okt) med hhv hjernerystelse (Eric) og snitsår i fingeren (Silke), kombineret med een forkølelse (mig) og en tur på et par dage til Finland for arbejdet (Claus), dét kræver altså sin kvinde. Og så kombineret med alt det, det nu indebærer at have børn - madlavning, hente/bringe, trøste, amme, læse historier, vaske tøj, gøre rent (ok, vi fik hjælp til rengøringen..) sport (sport i perioden  - jeg cyklede til CBS.. det måtte være nok!! Ca. 12 km), så var det en ekstremt hård tid.

Jeg har jamret en del over her i begyndelsen at der ikke var noget at tage sig til. Det var svært, at gå fra 120 km/timen til 40 km/timen. Og, som een af mine veninder sagde 'Jamen, du trives jo også med at have travlt'. Det er jo sandt nok. Jeg har det bedst, når der er nogle -især sociale- aktiviteter i kalenderen, når jeg har et job (gerne med medindflydelse af een eller anden grad), når jeg kan dyrke noget sport - ja, you name it.

Men ugen inden vi rejste, var det altså også for meget. Den sidste uge (som var den første uge af december) blev vores ting pakket af et firma, vi boede hos mine forældre - og transporterede børnene 45 min t/r daginstitution hver vej. Der skulle siges farvel, der skulle pakkes, der skulle underskrives papirer - argh, jeg får helt stress af at tænke på det....

Jeg var så til noget socialt sidste uge, hvor jeg nævnte at jeg var interesseret i at komme ud på arbejdsmarkedet... Een havde så en kontakt, der sælger bæredygtige, energi-rigtige lys-løsninger til firmaer (og private). Igår blev jeg så bedt om mit resume (CV). Argh!! Det er for tidligt - jeg får ikke min arbejdstilladelse før til sommer.... måske maj. Men så skal vi liige 3 uger til Danmark, jo, og jeg vil ikke starte et eventuelt job før derefter... argh.. Kun halvdelen af mit CV er oversat - argh.

Nu føler jeg mig stresset.

Ps - skrev en pæn mail, med mine erfaringer, og lovede at sende mit resume i morgen - så kan jeg også lige vedhæfte anbefalinger mv. Så nu ved jeg hvad onsdag skal gå med!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar