lørdag den 21. april 2012

Dødens gab

Jeg er jo blevet medlem af en triathlon- gruppe, som skrevet i et tidligere indlæg. Jeg var så til et socialt arrangement sidste uge, hvor jeg havde lavet en bunke enchiladas ,da det var 'pot-luck' - sammenskudsgilde...
Det var meget hyggeligt. Jeg kendte ikke rigtigt nogen, men fik da minglet og snakket en del. Da jeg snakkede om at købe en brugt våddragt blev de helt chokerede - nej, jeg skulle da have en rigtig triathlon-våddragt. Dem kan man svømme i. Så nu er den bestilt, fordi een af kvinderne sendte mig en rabatkode dagen efter, og lige sparede mig for 230 dollars... Dejligt! Jeg fik også at vide at jeg skal bruge svømmebriller, og badehætte (jeg kommer til at se så sexet ud.. bemærk den tommetykke ironi..) og een af kvinderne kom med sine superlækre svømmebriller, der havde indbygget Ipod - til den nette sum af 700 dollars. Glip. Det giver jeg altså ikke. Så har man for mange penge...

Snakken faldt på svømning - jeg er en udemærket, men ikke superb svømmer, og de begyndte at tale om enorme bølger... altså, 2,5 m og lignende... Før det var jeg ikke nervøs. Så fik jeg historien om en mandlig triathlet, der blev bidt ihjel, mens han svømmede med sine holdkammerater - så nu er jeg da totalt skræmt!! Det er dog sjældent, at der er hajangreb, og endnu sjældnere, at de er fatale.
Fandt en liste over hajangreb i USA på Wiki , og sansynligheden for at blive bidt er vidst omtrent lige så stor som at falde ned med et fly. Sansynligheden for at blive kørt ned, når man træner cyckling, er nok væsentligt større...

Men nu er jeg nervøs....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar