onsdag den 15. august 2012

En togtur

Een fra mødregruppen havde arrangeret en togtur, med Amtrak. Vi måtte køre til Solana (ca 25 minutter herfra) da toget går derfra. Vi tog det til den gamle by. Her havde jeg jo forestillet mig noget smukt, stilfuldt..

Men. Der er altså ikke meget der er gammelt i Californien (ud over landet..). Det var en bunke restauranter med videre, der skulle forestille at ligne det vilde vesten. Dem der stod i butikkerne havde 'det lille hus på prærien' tøj på..

Derudover var der en bunke Mexicanske butikker, og restauranter. Med turistpriser. Ikke lige, hvad jeg havde forestillet mig.

Jeg havde carpoolet med min gode veninde J. Det var Claus der havde sat børnesæder i hendes bil, og sat ungerne fast.. De var bare løbet ud. Da jeg tog dem ud af bilen opdagede jeg til min forfærdelse at ingen af dem havde sko på!! Det havde farmand slet ikke bemærket,..

Jeg havde en paraplyklapvogn til Eric, men Silke var jeg nødt til at købe et par turist-sko til. Asfalten kan blive meget varm her.

De mindste jeg kunne finde var str 8 (svarer vist til 27) og det er for stort, men hun elskede dem. 'Sådan nogle sko har jeg altid ønsket mig, mor..'..

Pæne er de da også, men 20 dollars for klip-klapper.. suk. Selve togturen var meget hyggelig, ikke så lang, og foregik rimelig begivenhedsløst. Meeeen - DSB kunne godt lære noget mht service. Togpersonalet var SÅ venlige, og sørgede for at alle mødre og børn kom godt af, og jokede med børnene. Dejligt. Her i Californien er de så servicemindede... (jo, jeg har været i NY, og det er de altså ikke der..)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar