tirsdag den 8. januar 2013

Death Valley National Park 1

Mine forælre og bror var her julen over. Vi kørte til Death Valley National Park, som er en stor klipperig ørken lige på grænsen mellem Californien og Nevada. Om sommeren er den det varmeste sted på Jorden, men i december er der halvkøligt. Det er en lang køretur på 6 timer. Vi valgte at bo udenfor parken, da det var væsentligt billigere. Klog af skade havde jeg taget diverse grøntsager og sunde snacks med til de to frokoster, vi skulle spise der. Vi boede i Beatty, en lillebitte by, der havde omkring 5 restauranter - en Dennys (Dennys er meget klam, meget fedtet, relativt dyr og usund amerikansk fastfood - selv deres fisk er ikke god..) en Subway, en KC (som kun solgte amerikansk pizza, suppe og sandwiches) og Mels diner - en amerikansk diner severer ting som pølser, æg, bacon, amerikanske pandekager, hash browns (fedtede friturestegte kartofler) mv. Efter at have spist den slags til morgenmad/aftensmad i 2 dage følte jeg mig syg!! Da vi var i Joshua Tree Park var der en væsentligt bedre morgenmadscafe, og en god Thai restaurant. Jeg fatter ikke at amerikanerne stopper sig i den grad med fedt og sukker....Jeg fatter det virkeligt ikke! Jeg skal helst have grøntsager til min mad.

Værelserne på hoteller var gode, rene, pæne, med køleskab, mikroovn og stort fjernsyn...

Den første dag så vi: Borax works - der har engang ligget en Borax mine..





Silke og bedstefar.

Så kørte vi videre til Badwater - det er en slags salt-sø..hvor der også er lidt vand..




Jeg ved godt at det ligner sne, men det er salt...

Videre langs Artists Drive, hvor vi stoppede ved Artists Palette - det er et sted hvor bjergene har flere forskellige farver pga forskellige mineraler i dem.






Til sidst kørte vi til Dante's view, hvor man kan se lang omkring og langt ned (reference til Dantes nedstigning i helvede - der var også et sted, der hed 'Devils' cornfield'. Vi gætter på at det bl.a. er pga varmen at de kører disse referencer).
Panoramaview



Så kørte vi meget trætte tilbage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar