tirsdag den 8. januar 2013

Frustrerende tandlægebesøg

Da det i december gik op for mig at vi næsten havde været i SD i et år, uden at være til tandlæge, fik jeg Claus til at rykke deres HR for at vi fik tilsendt tandlægeoplysinger. Vi fik så at vide at vi havde UC dental, og kortene blev tilsendt - jeg fandt en tandlæge med gode anmeldelser i nærheden, og bestilte tid til mig og børn. Vi kunne dog først komme til den 7 januar. Jeg hentede så børn i daginst. og drog til tandlægen. Hun fik alle vores oplysninger og kortene, og ringede ind til UC dental (åbenbart standard). Så sagde hun 'jamen de er altså ikke jeres dental provider længere...'

Argh. Det er så fordi Nokias HR har lavet en aftale med et andet firma om dental - de har bare glemt at fortælle medarbejderne det. Hun sagde at det skete ofte. Men der sad jeg altså, med to børn -Eric drønede rundt i venteværelset og hærgede (ja, det er den alder han har nu) og en forsikring der udløb for 7 dage siden. Var jeg sur? Ja. ret meget - hvorfor i det hele taget sendte UC dental os de kort, hvis de vidste at det kun var gyldige 2 uger fra vi fik dem? Hvor inkompetent er det ikke?*

Jeg måtte ringe til Claus, som måtte ringe til HR og få de nye oplysninger, som han derefter SMS'ede mig - derefter måtte tandlægesekretæren ringe til det nye firma og bekræfte. Det tog over ½ time. Derefter kom Silke til - hun var dygtig og tog det pænt.
Eric nægtede - han skreg og flygtede og han er altså hurtig. Lægesekretæren måtte rende rundt efter ham mens jeg kom til - og det gik meget hurtigt, for jeg var jo nødt til at have øjne på Eric, der var allevegne.

Både tandlægen og sekretæren var meget professionelle, men jeg var godt nok gnaven over den situation... I det mindste kom vi til, og forsikringen dækkede - men hold da op noget bøvl!

* (og det summerer meget godt vores oplevelse med div. health care providers - den ene hånd aner ikke hvad den anden laver - i dette tilfælde var det dog Nokia HR's skyld. Gudskelov for universal health care (det vi har i dk) det er absolut ikke perfekt og der er mange kritikpunkter - men det er væsentligt bedre end hvad de har her - gud forbyde at et eller andet tåbeligt parti vil komme og forsøge at gøre healthcare i dk som healtcare i USA - for så er vi da først på den)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar