fredag den 11. januar 2013

Frivilligt arbejde 2

.. fortsat fra denne beretning

Jeg blev spurgt om jeg ville være værtinde ved en stor charity-event som mit frivillige arbejde havde. Det var en fin undskyldning for at studere amerikanere (af den meget rige slags) og tage en pæn kjole på. Jeg gav en anden kvinde - en ældre engelsk dame, der er frivillig samme sted- et lift. Temaet var også kørt i engelsk stil, altså britiske farver, flag osv, så meget nærliggende at snuppe et par europæiske frivillige til at hjælpe.

Det var som altid lettere uorganiseret mht hvad vi frivillige skulle lave. Folk begyndte at komme (foregik på et meget pænt hotel ved havnen) og alle var meget flot klædt på. Jeg stod i platinium-sektionen og skulle fortælle om de produkter, folk kunne byde på. Der var gratis mad (faktisk helt ok) til os frivillige.

Jeg fik snakket lidt med nogle rige amerikanere. Folk, der som om det er det naturligste i verden taler om 'vores hus i Colorado' og 'vores hus i San Diego'. Eh ja, ok... Og som hader Obamacare 'jamen, hvis alle de fattige pludselig skal have ret til behandling, så er der jo ikke nok læger til os rige'.

Seriøst. I kid you not. Jeg holdt pænt mine holdinger (som jo her i USA er dybt kommunistiske) for mig selv. Men f*ck det var svært!

Mange af amerikanerne havde diverse små fikse (og ikke så fikse) hatte på. J (den engelske kvinde) og jeg spekulerede over hvorfor så mange havde hatte på - var det mon ny mode? Vi fik spurgt, og nej, det er fordi alle ved da, at briter går med hatte. Ehm. Helt sikkert så... Ligesom alle danskere går med hatte, fordi dronningen gør det, ikke...

Det var en interessant oplevelse. Ikke een jeg nødvendigvis har lyst til at gentage, men interessant var det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar