lørdag den 22. juni 2013

..og lidt pral..

Nu hopper vi lige til nutiden, sådan da - de sidste mange poster har været fra marts/start april - fordi jeg er så langt bagud. I mellemtiden har vi haft bedsteforældre på besøg (mere om det senere) og Eric er blevet ble-fri! I betragtning af at hans søster var 3 år og 3 mdr før det skete, er vi ret imponerede (hun er også fra marts, så vi så ingen grund til at starte pottetræning før i maj, og det lykkedes så i juni - i Danmark har man jo ikke lyst til at pottetræne dem i vinterhalvåret... ). Børnehaven havde sagt at de mente han var klar, men hver gang jeg tilbød toilet eller potte hylede han 'no poopoo! No poopoo!'. Vi havde et par episoder hvor han havde fat ned i sin ble og smurt, ja, hvad tror i, ud alle vegne - gudskelov for sprit! Så vi ventede da vi mener at børn skal være rimeligt klar før man giver dem det ekstra skub. Og vi troede da begge at han ville være væsentligt over 3 før det skete - ud fra hvornår hans søster blev klar.. men tjah, sådan blev det ikke..

Bedsteforældrene ankom en lørdag aften, og Silke tog med ud for at hente dem i lufthavnen, så Eric og jeg var alene hjemme. Pludseligt råber ungen 'poopoo!poopoo!' og står og hiver i badeværelsesdøren.. Jeg åbner for ham, og han er 5(!!) gange på potten mens vi læser historier. Fra den dag af lavede han kun stort på potte, med 2 enkelte uheld på græsplænen og et enkelt i bleen. Vi prøvede at fjerne bleen helt, men da vi skulle vidt omkring med gæsterne, var det besværligt..

Da de rejste tog vi bleen af. Vi måtte bestikke de første par uger (og stadig en gang i mellem) med lidt rosiner for at få ham til at 'peepee' på toilettet. Da jeg afleverede ham mandag var det med 10 rene bukser og underbukser - just in case! Og han havde ingen uheld! Han havde så 5 da vi kom hjem.. Tirsdag tissede han 2 gange på min veninde J's gulv. Onsdag - ingen uheld i bh og kun 2 hjemme. Torsdag - ingen uheld ude. Fredag - 1 uheld i bh. Jeg sad lige og skrev til en veninde fredag at nu var Eric blevet renlig, da jeg hørte noget plaske - og så stod han og tissede på gulvtæppet.. Men ud over de småting er han faktisk blevet renlig før han fylder 3. Der har ikke rigtigt været uheld denne uge, andet end at han har fundet ud af at han vil tisse stående op (som farmand) og nogle gange har holdt en hånd foran strålen (hvorfor ved jeg ikke) med resultatet - tis overalt! Han vil også gerne tisse i kummen stående, og han kan lige få tissemanden over kanten - det ser en smule sjovt ud!
Så nu når vi at have 2 blefri børn i ca 2 mdr, inden lillesøster kommer.. Ikke så godt planlagt nej!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar