mandag den 30. december 2013

Juleaften..

Tidligt om morgenen poserede Lucia lidt i nissehue:



Vi tog ungerne i Seaworld og kom hjem lidt over 3. Anden skulle i ovnen, de søde kartofler skulle i ovnen. Jeg skulle lave rødkålssalaten (vi valgte ikke-så-klassisk-julemad).
Jeg havde nemlig fundet en god opskrift på rødkålssalat - jeg valgte dog at lave den en smule anderledes, idet jeg erstattede valnødderne med mandler (vi har en masse mandler, der skal udryddes inden vi rejser) og jeg synes at kombinationen rødkål og honningdressing var lidt idrk, så jeg valgte bare at hælde saften fra 1 friskpresset appelsin over salaten. Den var god - frisk, og med bid i, og så ser den også godt ud, synes jeg selv. Den er næppe meget sundere end almindelig rødkål, da der er en del frugt i (men selvfølgelig..hellere frugt end en masse tilsar sukker), men den er langt mere spændende! Så den tror jeg vi laver fremover (jeg har lavet den før og udeladt granatæble - så det kan man sagtens - den kan varieres med andre ting også vil jeg tro). Samme blogger har også et link til sukkerbrunede kartofler i ovn, som jeg nok vil overveje til en anden gang..

Ungerne var helt eksede da de blev vækket og ville gerne hjælpe med maden - så det var lidt svært.
Vi lavde som sagt almindelige søde kartofler i ovn - ingen af os er vilde med brunede kartofler, og det er nok også en tak sundere.Claus tilbereder dem superlækkert i ovn..
Vi spiste under plagen fra ungerne, der gerne ville åbne gaver. Og endelig fik de lov til at åbne en. Så dansede vi om juletræet - 2 sange blev det til- og så flåede vores børn gaverne op!

Lidt billeder:



Jeg tror det tog dem ½ time at flå alt-inclusive Lucias-gaver op.. så brugte de et pænt stykke tid på at lege med dem. Vi delte 4 stykker cheesecake til dessert. De blev lagt. Men julemanden havde været sød og gemt et par gaver til den 25, som lå under træet da de stod op..
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar