lørdag den 19. maj 2012

International week

Som lige nævnt, har pre-schoolen mange arrangementer. At der er et eller to eller tre om året synes jeg er fint, men her er det altså to om mdr, eller tilsvarende. Og de indebærer altid at man skal hente børnene og så blive der et stykke tid (fungerer supergodt med trætte børn, bemærk sarkasmen), eller at man skal lave/medbringe/købe noget.

F.eks. i sidste uge var det 'teacher appreciation week'. Jeg tog en kurv, købte en masse frisk frugt og hældte i. Jeg kan ikke få mig selv til at give amerikanere noget med sukker i, pt. Så var der til alle ca 20 lærere. Det der med personlige gaver til vores barns primære lærer - ja, det kan jeg altså ikke. Med mindre det var pga jubilæum eller lignende.

To uger forinden havde der været 'international week' hvor alle skulle medbringe en ret fra deres vemodige hjemland. Eller noget.

Vi lavede frikadeller og rugfler. Klart! Man kan ikke købe hakket kalv/flæsk, så vi købte lidt af hvert og miksede det. Jeg har senere lavet frikadellerne med kalkunkød, og synes det bliver meget bedre.

Vi pyntede med dannebrog, inspireret af en dansk veninde hernede:

Både frikadeller og flag var et hit.. men rugbrødet var de ikke helt lige så glade for...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar