søndag den 6. maj 2012

Svømning...i havet...hajer...

Ja, hajer var der altså ikke nogen af. Sidste søndag var jeg til min første træning med mit triathlon hold- i havet... Claus og børnene kørte mig, da det var for meget inde i byen til at jeg er helt komfortabel med at køre derind. Endnu. Jeg havde sovet dårligt og haft mareridt om hajer hele natten.

Om morgenen fandt jeg så ud af at vi skulle svømme i en lille lagune, hvor hajerne slet ikke kan komme ind - for lavt vand. Så al denne skønne bekymring - spildt...

De andre drønede af sted, i freestyle (det vi på dansk kalder crawl). Jeg oksede af sted med brystsvømning (det er det jeg lærte i skolen) men med våddragt på er det svært..Især fordi våddragten giver opdrift (det er noget sværere at drukne med sådan een på) især bagtil. Så hvis man forsøger at svømme brystsvømning, bliver numsen hele tiden ved med at poppe op...og eens ben bliver trættere.

Man bruger meget tætte våddragter til triathlon (kan også bruges til andre ting) og de er supersvære at få på. Og af - den skulle nærmest skrælles af (forestil Jer hvordan det er at tage våde, stramme cowboybukser af - lige så besværligt). Man svømmer med badehætte og svømmebriller (så ja, man ser superlækker ud..)

Jeg kunne logisk nok ikke holde trit med folk der har trænet længe, og kan crawl. Svømning er også der hvor jeg er svagest - jeg har ikke rigtig svømmet, siden jeg var højgravid med Silke, og det er over 4 år siden...
Siden har jeg prøvet at træne crawl i en pool 2 gange, men jeg kan altså ikke lide at få ansigtet under vand. Mine svømmebriller holder ikke tæt, og jeg bliver ved med at sluge vand og få vand i næsen..

Jeg må jo bare blive ved med at prøve, men jeg kan komme på ting jeg synes er sjovere! Jeg skal nok uploade et billede af mig iført våddragt, svømmebriller og badehætte, så I kan få et godt grin - men det må blive en anden dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar