mandag den 3. september 2012

Et besøg hos Dr. Phil! (del 1)

Een fra min amerikanske mødregruppe havde hørt fra dem, der arrangerer dr. Phil, om vi havde lyst til at være med som publikum (LA, Hollywood, er officielt 2 timer væk, uofficielt, pga trafik, er det snarere 3-4 timer...)

Jeg er ikke den største Dr. Phil fan, så jeg havde det sådan lidt at 'bliver det en mandag eller onsdag hvor ungerne er i daginst, så ok'. Det blev så mandag den 27 august! Min amerikanske mødregruppe ville høre, om vi andre havde veninder, der ville med (Hvis vi kunne etablere 10 eller flere, kunne vi komme foran i køen, som priorieret gruppe). Derfor spurgte jeg både i min danske og internationale mødregruppe. Der var kun een anden dansker, min veninde C, der var interesseret. Men, men, men .. Der er mange hollændere og belgiske kvinder i min internationale mødregruppe. Pludseligt var vi 2 danskere, 4 amerikanere, 2 russere, og 5 hollændere...

Så var der lige spørgsmålet om carpooling. Det var noget rod. I den grad.

Jeg skal spare Jer for detaljer (alt for rodet) men, lad mig sige at søndagen før vi skulle af sted, fandt dem vi skulle køre med pludseligt ud af at de ville køre samme aften, og overnatte på hotel. Jeg og 2 veninder skulle med - men den ene ville ikke, den anden kunne jeg ikke få fat på. Så enden på det blev, at jeg måtte køre, kl 5 om morgenen fra os af. (Jeg skulle også selv noget den aften.. så det var helt ok.. bare irriterende, ikke værre end det..)

Den nat sov jeg skidt. Det der med at skulle op lidt over 4, og køre i vores bil i mørke.. brr. Claus var ok med at aflevere unger på cykel (jeg henter dem ca 2 gange ugentligt på cykel/i løbevogn.) og jeg havde gjort alt klar aftenen forinden. Kl 4.30 vaklede jeg op (havde badet aftenen forinden) smed et pænt sæt tøj på - de gik meget op i at man skulle være i mørke farver, og business casual) slugte en smule mad - og så ventede Tatiana ved bilen... Heldigvis hjalp hun mig med at se vejen på 56 og I-5 - til vi skulle samle C op ved en afkørsel på I-5 (82-Ortega rd - lige ved en Chevron st) . Vi kørte nok 80-90 mph (130-150 km/time) men der var ikke så meget trafik.. og vi vidste, der kunne være trafik senere...

English version - most mistakes are mine, or google translate..

I'm not the biggest Dr. Phil fan, so I thought 'if it is a Monday or Wednesday when the kids are in preschool, then I will join'. It was monday, August 27! My American mother's group wanted to know if we had friends who wanted to join (If we could establish 10 or more, we could get ahead in the queue, as priority group). So I asked both in my Danish and international mother's group. There was only one second Dane, my friend C, who was interested. But, but, but .. There are many Dutch women in my international mother's group. Suddenly we were 2 Danes, 4 Americans, 2 Russians, and 5 Dutch women ...
 Then there was the question of carpooling. It was a mess. Confusing, disorganised.. (guess it would be the same in Denmark - but since I didn't drive then, I'd lack the experience..)

I'll spare you the detail (too messy) but, let me say that sunday before we were to leave, we found that the people we were supposed to carpool with suddenly had decided that they would leave that same evening and stay overnight at the hotel. I and 2 friends were supoosed to travel with them- but one wasn't intersted in staying in LA overnight,  the other I could not get a hold of. So the end of it was that I had to drive at 5 in the morning from us. (I was doing something that sunday night .. so it was quite ok .. just annoying, nothing worse, no major inconvenience ..)

 That night I slept badly. I had to be up slightly over 4 and drive our car in the dark .. brr. Claus was ok to get the kids to preschool on bike (I pick them up about 2 times a week on the bike / in the jogging stroller.) And I had everything ready the night before. At 4.30 I staggered up (had bathed the night before) threw on a nice set of clothes - they were very much into that one should be in dark colors, and business casual) swallowed a mouthful of food - and then waited for Tatiana by the car ... Fortunately, she helped me to see the road at 56 and I-5 - for us to gather C up at an exit on I-5 (82-Ortega rd - just at a Chevron st). We drove probably 80-90 mph (130-150 km / hr) but there wasn't much traffic .. and we knew there would be traffic later ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar