lørdag den 8. september 2012

Jobsøgning (4)

.. det andet jobinterview jeg skal til mandag, dér ser firmaet så relativt reelt ud... Men man kan jo aldrig vide her!! Men de ringede til mig to gange, og var meget glade for at jeg havde erfaring..

Jeg er også blevet kontaktet af to firmaer, der ledte efter hhv. en project manager og en Plant Controller/ Finance Accounting Manager. Begge så reelle ud. Eneste problem: Det ene job var i Wisconsin, og det andet i Idaho.. Firmaet ville godt betale 'relocation', men nu er vi altså her, med Claus job...

Nu må vi se på mandag. Vi er enige om, at har jeg ikke et acceptabelt job senest december, så får vi barn nr 3, og tager hjem... Så det, de skriver i ingeniøren om at det er en god idé også at støtte konens jobsøgning/videruddannelse, passer helt klart på os. Jeg er typen der hader at være hjemmegående, og savner et job. Nu har jeg været uden for arbejdsmarkedet siden december, jeg savner det, og kan mærke at jeg panikker lidt.. Det ville jeg også gøre i Danmark.

Men i Danmark véd jeg hvordan jeg skal søge, jeg kan skrive ansøgninger og mit eget CV, og når jeg kommer til jobsamtale, er det sjældent at jeg ikke får jobbet.. Og et job er et job. De færreste dørsælger jobs prøver at sælge sig selv som 'marketing-jobs'..

Skal nok poste når jeg har været til samtalerne (ja, jeg tager også den med firmaet med det dårlige ry - jeg kan jo lige så godt øve mig i at gå til jobsamtaler, her..)


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar