søndag den 7. juli 2013

Del mar fair (2. år)


Også i år tog vi til Del Mar Fair - en slags 'tivoli' der var i SD juni-4 juli. Denne gang var der én fra min mødre gruppe der havde nogle gratis biletter, så jeg fik nappet én til mig, og én til min veninde J. Børn fra 5 og under var gratis. Vi tog af sted, og mødtes med veninde J, samt noget af hendes familie der var på besøg. Fair'en åbner først kl 11, så da vi omsider var inde og få tisset af, skulle vi fodre unger - som altid slæber vi rundt på en masse mad, og jeg forkælede mine unger med en hotdog hver. Vi var heldige med vejret - det var overskyet med en let brise.  Eric forelskede sig i en gigantisk citron som var en limonadebod
 
Jeg havde Eric på toilettet hvor han for første gang faldt i - lige pludseligt sagde det plop og så lå han med numsen helt nede. Han tog det nu meget pænt så jeg fiskede ham op, og havde heldigvis skiftebukser med.. De blev nemlig lige dyppet...

Derefter var vi inde og se lidt monstertrucks - Eric hadede det, selvom han fik ørepropper (dem prøvede han at spise..) og vi måtte gå. Silke brokkede sig også gevaldigt.



Jeg nåede at blive ret sur på Silke. Hun er 5½ og må altså lære at behovsudskyde bare en smule - hvis vi andre siger 'lige om lidt' må hun altså lære at vente. Jeg forventer ikke at Eric, som knap er 3, kan endnu - men jeg er træt af den evindelige 'nu, nu, nu'. 'jeg vil, jeg jeg jeg' Så hun fik en skideballe, og besked om at kunne hun ikke opføre sig pænt, var der ingen ture til hende i karrusel med videre... Vi tog ind og så lidt på de udstillede dyr. Silke surmulede, mens Eric var utrolig interesseret - men hver gang et får stak hovedet hen til ham, røg han tilbage af forskrækkelse...



..Nogle af fårene havde sjovt tøj på..

Bod med ragelse ting til salg:


Har jeg sagt, at amerikanerne er vilde med bacon? Sidste år viste jeg billede med 'chocolate covered bacon'. Det har de igen i år.. men de har også:

 (root beer er en slags sodavand, ikke øl..)


Vi var henne og se til elefanterne, som vi red på sidste år.... Men jeg måtte intet (der havde faktisk et skilt med 'no pregnant women' ved forlystelserne og billetsalgene)... Så vi nøjedes med at se lidt på - der var en elefantstatue med en snabel man kunne kramme, og så kunne man donere. Der stod en stor kiste med penge der var doneret. Eric har for nyligt forelsket sig i en gammel hængelås og nøgle, som han har med sig overalt og sover med. Han løb straks hen til kisten med penge, proklamerede 'mine!' og gik i gang med sin nøgle... Da den ikke virkede var han henne og hive i mig 'moar, åben den, åben den'..


Her prøver han at få hængelåsen op med sin lille nøgle
 Fik et par enkelte billeder af Silke og C, der krammer elefantens snabel..


Her var kl. blevet 3, og vi skulle hente Claus, da Silke skulle til svømning - så jeg skiltes fra de andre (som havde bedre tid) og vi tog ungerne hen til at prøve lidt forlystelser - Silke havde nemlig opført sig pænt efter sin skideballe! Nu var Eric til gengæld eddikesur over at være blevet fjernet fra 'skatten'. Suk..

Silke fik en tur på karrusellen, men Eric var for lille, og jeg måtte ikke stå med pga, maven.

Hun valgte en flot drage:

Så smed jeg begge unger i en forlystelse hvor de begge var store nok:


Eric blev meget fascineret af et spil med ænder, og igen måtte jeg slæbe ham skrigende væk..

 Så fik begge en tur i en lille kano







 Til sidst fik Eric 2, og Silke 1, tur i en lille monstertruckforlystelse. Stort hit. Her var jeg kvæstet, kl. var næsten 4, og jeg var begyndt at få plukkeveer - så jeg fik os bakset ud til bilen..

Efter 15 minutter så begge børn sådan ud:


(Ps: Link til sidste års tur kan findes her)
(Pps: Jeg ved ikke om I har lagt mærke til det - Eric kan pludseligt finde på at styrte væk, så jeg har købt nogle orange/røde/turkis bluser/tanktoppe til ham - og vi har arvet nogen - det er nemmere at få øje på en orange farveklat i mængden, end en blå...Silke har ikke samme tendens, men går heldigvis meget i pink..)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar