søndag den 21. juli 2013

Stuffed animal sleepover

Pga. sommerferien har bibliotekerne som sagt alle mulige aktiviteter. Én af dem var 'stuffed animal sleepover'. Basalt set tager man sit tøjdyr med på biblioteket - så er der en aktivitet, og dagen efter henter man sit tøjdyr, som så har oplevet alt muligt sjovt! På vores bibliotek var det 'pop-cakes' der blev lavet. Ungerne fik noget almindelig tør kage som blev blandet med glasur - lavet til kugler og dyppet i chokolade, og så fik de slik-øjne på, Silke havde siddet og slikket på sine fingre imens - jeg lod hende derfor spise pop-cake. Hendes hår er vådt fordi vi lige har været til svømning (vores gym er lige ved siden af biblioteket) og vi skyndte os for at nå det..





 Silke spurgte på et tidspunkt 'hvornår bliver alle dyrene så levende? Har I en maskine, så de bliver levende?'. Så måtte bibliotikaren forsøge at forklare hende at rigtigt levende blev de jo ikke- øh ja.. Jeg ved ikke hvor hun fik ideen fra- Jeg havde bare fortalt at Pusser skulle have en sleep-over på biblioteket og opleve alt muligt sjovt.. Ikke at hun ville blive levende!
Det er Pusser yderst til venstre (Silkes tøjhund)

 Og jeg skal aldrig nogensinde spise en pop-cake. Jeg troede de blev bagt i små runde forme. Jeg får kvalme bare ved tanken  -jeg synes simpelthen det var så ulækkert (men det sagde jeg altså ikke til Silke..). Jeg kunne godt have ønsket mig en sundere aktivitet - på eet af de andre biblioteker (inde i byen - jeg kører altså ikke ½ time for det, når vores lokale havde det, og jeg vidste ikke at det var med kage..) lavede de små hytter som dyrene kunne overnatte i. Det synes jeg var en smartere aktivitet.


Dagen efter kunne jeg så gå på Rancho Penasquitos biblioteks facebookside og vise Silke billederne af Pusser, og efter at ungerne var hentet, kørte vi lige forbi biblioteket for at hente Pusser.

Her spiser pusser tærte med de andre dyr:


 Her spiller Pusser twister

 Og her får Pusser læst historie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar