lørdag den 20. juli 2013

Is, is og is

.. og mht mine to tidligere indlæg - inden jeg kommer til at fremstå som alt for skrap - mine børn får masser af is. Den hjemmelavede, sukkerfri slags. Basalt set bliver der her i huset konsumeret en del frugt, og nogle gange kan vi ikke nå at spise det hele. Det bliver pureret og smidt i små frys-selv bægre. Det er ikke altid at jeg er lige heldig, men kombinationen jordbær/melon eller jordbær/banan er altid god (jeg har en pakke frosne jordbær og blåbær i fryseren, så jeg altid kan blande med lidt af det jeg véd de kan lide). Abrikoser elsker de også som is. Pærer og æbler er ikke lige så popoulære. Ren banan er de lidt trætte af.  En kombi der altid hitter er banan, frosne jordbær, og lidt mælk i foodprocessoren, og så i fryser - den er også god som smoothie. En gang i mellem hakker jeg en smule mørk chokolade og putter i, eller tilføjer lidt mørk usødet kakao, eller en smule sukrin (naturligt sødemiddel) for at variere det hele lidt. Temperaturen er jo mellem 30 og 40 celcius her om sommeren, så is skal de da have... En sjælden gang (og tro mig det er sjældent) når der er juice i huset, bliver der også lavet juice-is..

Hjemmelavet jordbær, mælk og banan-is:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar