fredag den 20. januar 2012

Biljagt

.. og nej, slet ikke så dramatisk som titlen lyder... vores lejebil (betalt af Nokia) udløb 11 januar. Så vi var nødt til at købe een selv. Jeg insisterede på en brugt, da jeg helt sikkert kommer til at lave buler og ridser i den indtil jeg har lært at køre. Så vi gik på Carmax hjemmeside, som anbefalet af vores relocation agent - skulle efter sigende være den bedste brugt-bils forhandler i USA.

Først lavede vi en søgning på deres hjemmeside. Claus trak mig igennem detaljer som sikkerhed, holdbarhed, pris, hvad de kører på literen... osv. Jeg havde det lidt som om han prøvede at lære en blind at læse. Jeg kan bedst lide røde og blå biler.

Vi besøgte først en Carmax i Escondido, en varm dag med to sure børn. Vi fik en blond, russisk bilsælgerinde - jeg synes hun var vildt irriterende, da hun blev ved med at fortælle mig at vi skulle få en 'nanny' til børnene. Nej, vi skal sgu da have dem i børnehave altså... de skal være sammen med andre børn...

Til gengæld forelskede Eric sig i hende, og fulgte troligt efter hende - overalt - og krammede hendes ben... og fik lusket sig op på arm. Det er en speciel evne, han har.

Vi prøvede lidt biler (dvs Claus gjorde) og udvalgte en champagnefarvet.... ingen af os kan faktisk huske hvad slags det var. Vi ville egentligt have købt den, men så havde den en grim mislyd ved motoren da den blev prøvekørt. Claus havde set på nettet at Carmax i selve SD havde en billig ny Toyota Corolla fra 2010. Vi tog ud for at se på den, og fandt ud af at grunden til at den var så billig (relativt set, i forhold til de andre) var at den havde haft 2 ejere og ikke en... Vi er jo ret ligeglade, så fik en næsten ny bil til 16.000 dollars.

Måtte betale kontant da vi ikke har kreditværdighed i USA. Mere om det i næste afsnit.

Den kører fint. Den er sort, hvilket man skulle tro er et problem i et varmt klima. Men invendig er den lys, og det gør at den ikke bliver varm....

Eneste minus var at jeg ad flere omgange mens Claus prøvekørte måtte vente i et lille legerum-med ungerne - 10m2... ARGH... Til gengæld fik jeg læst mange gode børnebøger.. Vidste I at en Maiasaura en en dinosaur, og at Maiasaura betyder 'the good mother reptile..' .. Nå, ikke? Se, man kan altid lære nyt;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar