torsdag den 12. januar 2012

Tilfældigt møde i parken




Sådan kan det se ud når man gynger i SD i december..
Den første dag jeg havde alene med ungerne, smed jeg dem i cykelanhængeren (der var lavet om til løbevogn) og tog en joggetur. Vi fandt en spændende, snoet vej, der førte hen til en knap så spændende trappe, som stakkels mor slæbte anhænger incl børn op ad... Der var en lille legeplads, med træspåner som underlag, og noget lignede brusere (ved ikke hvad de var til, men Silke & Eric synes at de skulle give mig bad i ..ja, snavs og træspåner..). Yum. Jeg kunne se noget mere legeplads ca. 200 meter længere henne, bag nogle buske/træer. Dér fik jeg lokket ungerne hen, og det viste sig at være en stor skøn legeplads, med babygynger, skygge, bænke og borde, sand, rutsjebaner etc etc. Jeg bemærkede nogle andre mødre der også kom med børn, og hilste og snakkede sammen, selvom de ikke virkede til at kende hinanden helt.. så jeg tog mod til mig og spurgte om de var hjemmegående, og om de kendte nogle 'baby groups'.. i nærheden...Det viste sig så at det var moms' club, en stor gruppe for kvinder der er hjemme med børn (dette er jo mere normalt i USA..) i lokalområdet... De skulle have deres julefest den dag. Vi blev faktisk inviteret med, til mad.. Ungerne havde allerede spist deres tortillas med smør, så jeg kunne kun deltage med lidt peberfrugt og gulerødder, men der var masser - jeg var jo heller ikke oprindeligt inviteret. De var meget søde, fik snakket med en del (tror der var ca 15, incl børn) og fik en email jeg kunne kontakte (hvilket jeg straks gjorde da vi kom hjem). I betragtning af at jeg havde løbetøj på, ingen make-up, formentlig lugtede af sved, stadig led af en smule jetlag OG var smudset godt til at mine unger (havde vist træflis i hovedet) tog de meget pænt imod mig...

Det har så sidenhen vist sig at være symptomatisk. Når jeg har taget løbetøj på, haft smudset makeup eller ingen på, har jeg mødt nogen der gerne vil være sociale... når jeg har været lidt pænere, og tænkt ' nu kan jeg snakke med andre, uden at skulle tænke på at jeg har jogging tøj på - og altså, slidt, udtrådt løbetøj', er legepladserne tomme... Hmmm

Resten må følge en anden gang... Vil prøve at lave kortere indlæg, oftere, da det ellers bliver helt uoverskueligt at skrive, pt... har ikke så megen tid, da jeg jo lige nu er 100% desperate housewife...

Og så lige eet til..hov hov søster....






Ingen kommentarer:

Send en kommentar