torsdag den 26. januar 2012

Jagten på kørekort, del 3

.. Jeg læste jo denne lille bog med love og regler for billister i Californien, og studerede disse 'prøvetests' der er tilgængelige på netttet (se udpluk i 'Jagten på kørekort, del 2' )Dette brugte jeg en weekend på.

Mandag fik jeg et lift af vores relocation-agent til DMV (kørekort-kontoret, hvor de også står for registrering af biler osv) og han blev der sammen med mig. Jeg skulle udfylde nogle papirer, og i realiteten skulle jeg også tage en synstest, men den glemte de (jeg tjekkede selv med deres tavle, og der var ikke noget galt). Så skulle jeg over i en ny kø hvor de tog et billede af mig - jeg lagde mærke til at blitzen var meget skarp, og jeg blinker altid når der er blitz på - så jeg spærrede øjnene op for at kompensere. Med det resultat at jeg ligner et rådyr på speed der er fanget i et par billygter, suk... Jeg hævder godt nok at have selvironi, men den er altså ikke udviklet nok til at jeg ligefrem offentliggører sådan et foto.

Så fik jeg en test, skulle over i et hjørne og udfylde den.. der var 36 spørgsmål og det tog mig ca 4 minutter.
Jeg afleverede testen igen, og skulle så vente ca 15 minutter, hvorefter jeg fandt ud af at jeg havde bestået med kun een fejl.. som ikke var alvorlig.

Jeg synes faktisk at den var alt for nem. ALT for mange af test-spørgsmålene gik igen.. I virkeligheden skal man bare memorisere lidt...Det forklarer nok en del af de dårlige billister vi ser, suk...

NB: Vores relocation-agent fortalte at een af hans klienter havde brugt 55 (!!) minutter på den, og var dumpet... han kom hele tiden i tvivl om sine svar. Jeg læste den ikke engang igennem først, da jeg ved at hvis jeg først var gået i gang med at lede efter fejl, var det samme sket for mig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar