lørdag den 3. marts 2012

Jagten på kørekort, del 7

Nå, men vi fik en babysitter til at komme ud en lørdag formiddag et par timer, så jeg kunne køre lidt med Claus. Jeg havde jo vænnet mig til min kørelærers bil, så den første gang jeg kørte i vores, tog jeg fejl af speeder og bremse et par gange (ups) men vores garagedør er stadig hel hehe, så værre var det ikke. Vi fandt en tom parkeringsplads og øvede en del bak, Claus fik mig til at bakke i cirkler (noget at det, er faldt mig svært, og virkede ulogisk, var det at bakke..).

Sidenhen har jeg taget nogle små ture med Claus og børn bagi, bl.a. til nogle supermarkeder i nærheden, og altid i weekenden, hvor der er mindre trafik... Børnene er faldet i søvn flere gange i bilen, så helt råddent kan jeg ikke køre (selvom både Claus og kørelærer har foreslået at det er den usikre slingren der luller dem i søvn... jeg tror de laver sjov...)

Tættere på køreprøven har vi trænet noget bykørsel, og her i SD (og i Californien) er der noget der hedder 'suicide lanes' (det officielle navn er center turn lanes/shared turn lanes) . Vi har dem ikke i Danmark. Det er sådan en slags 'helle' midt ude på vejen, hvor man kan køre ind og så dreje til venstre - basalt set så man ikke skal stoppe hele trafikken hvor der kun er eet spor, fordi man skal svinge til venstre og ikke kan komme til. Så kan man køre derud og holde. Grunden til at de er farlige er at de gælder som turn lanes for begge sider af trafikken - så hvis man glemmer at blinke (som californiere ofte gør) eller er lidt uopmærksom.. ja så bliver der pludselig en slem kollision, fordi to biler ramler sammen i sådan een...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar