fredag den 23. marts 2012

Kørekort (efterskrift, del 2)

Jeg skulle jo så køre alene for første gang. Det var godt nok skræmmende - jeg var jo vant til at have Claus eller Adam ved min side... Jeg kørte med Claus og ungerne til deres pre-school, vi afleverede dem, og så kørte jeg Claus til Nokia.
Derefter kørte jeg alene hjem. Det var ret skræmmende, men det gik fint.. Var helt rystet og svedig, med hjertebanken, da jeg kom hjem... Et par dage efter skulle jeg til bogklub i mødregruppen, og beslutted mig for at køre. Jeg kendte jo noget af vejen. Jeg tog af sted i god tid, ½ time før. Så fór jeg vild, og ankom... 45 minutter for sent... Jeg brugte ikke min GPS, da den hele tiden ville sende mig på motorvejen, og kom til at køre alt for langt. Jeg kørte ind på en villavej for at holde, og ringede helt panisk til Claus (skal siges at mit nattesyn er ret dårligt, så det er noget af en udfordring at køre i mørke..), som fik dirigeret mig i den rigtige retning. Her kom jeg så ind i en forkert bane (det sker meget oftere for mig om natten, da jeg ikke kan se så langt)- så lige pludselig er jeg i en tvungen svingbane, og må svinge - selvom jeg skulle have været ligeud. Så må jeg finde steder at lave u-vendinger (som jeg er blevet ekspert i nu!! De skræmte livet af mig i starten..) Ved een af disse u-vendinger må jeg være blevet fordrejet lidt, for det lykkedes mig at køre i den forkerte retning (har jeg fortalt at min stedsans heller ikke er alt for god?).

Men det lykkedes... til sidst...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar