fredag den 23. marts 2012

Kørekort (efterskrift, del 3)

Første gang jeg skulle hente børnene alene og køre ud for at hente Claus hos Nokia, satte jeg min rygsæk på det andet forsæde. Det tænkte jeg ikke nærmere over, men pludseligt begyndte bilen at sige høje bippende lyde... Jeg gik helt i panik (tænkte 'åh nej, hvad hvis det nu er een af børnenes døre der ikke er lukket ordentligt?' Så jeg fik kørt hen på en tom del af parkeringspladsen, ringede helt panisk til Claus og råbte 'den bipper, den bipper, hvorfor bipper den??' Stakkels Claus, som ikke kunne høre at den bippede, anede ikke hvad det var. Jeg slukkede og tændte bilen igen, og det holdt op. Noget rystet kørte jeg ud for at hente Claus, drejede et forkert sted og måtte lave 2 u-vendinger for at komme tilbage på rette spor (på en rute jeg kender..). Senere fandt vi ud af at når en taske (eller andet) bliver placeret på forsædet, kan bilen i visse tilfælde tro at der sidder en person, og bipperiet er for at forlange at man sætter sikkerhedsselen i...

Jeg har sidenhen lært at fylde benzin på, og jeg har også kørt på motorveje - først uden børn, siden med børn. Jeg trapper langsomt op.. Men de der 9 spor længere inde ved byen, hvor GPS'en ikke virker, har jeg altså ikke heeelt mod på endnu..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar