tirsdag den 5. juni 2012

'bag dine egne boller' -mødregruppen

Der har flere gange været nogle 'food-club' activities med mødregruppen. Jeg har været lidt irriteret over at man laver maden i forvejen, og så tager den med og smager på hinandens. Lidt kedeligt, fordi de fleste børn elsker at lave mad. Men, selvfølgeligt, hvis man er 10 mødre, der skal lave mad i et hus, er der ikke nok plads på konfuret, eller i ovnen..
Silke elsker dog at bage, og hjælper jævnligt farmand med brød eller rugfler, eller mig med boller. Jeg lavede derfor en 'make your own bread rolls' aktivitet. Vi var kun 5 mødre i alt (meget passende) og jeg sørgede for at det var koldthævede boller - (oversat - tænk på at mål her skal oversættes til 'cups' eller 'ounces', bah) så basalt set, de (og børn) skulle hjælpe til med dejen, og så kan man smække bollerne på en plade næste morgen (eller morgenen efter) og violá, lækre boller. De var lidt forvirrede over at det var fuldkorn (grahamsmel - har vi kun fundet via amazon.com her) og ingen vidste helt hvad durum-mel var.. Der var også nogen overraskelse over at de ikke var søde, bollerne, men som jeg sagde, man kan jo altid komme lidt honning på når man spiser dem, ikke..så var den solgt!

Børnene elskede det. Eric brugte en halv time på at blande sin dej (og smøre den ud på sig selv, mig, bordet og to stole) men hvor han nød det:

Eric, piskeris og dej... Heldigvis blev J (god veninde) og hjalp med at rydde op, og Claus kom kort efter. Dem fra mødregruppen der kom, synes at det var en dejlig aktivitet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar