torsdag den 7. juni 2012

'Busy bags' 2

Der var også en pre-schooler aktivitet. Men. Der blev så tilmeldt 16 børn. Jeg skulle lave 'foam-puzzles':

Basalt set laver man nogle geometriske mønstre eller tilsvarende med foam-stickers på et stykke papir. I hver pose lavede jeg een af disse slags (selvfølgeligt med forskellige mønstre og farver, men tilsvarende i niveau).. altså, een relativt let en, en med en blomst (og den ser nem ud, men det er faktisk svært for dem at sætte kronbladene rigtigt), og een med et lidt sværere mønster..
 I zip-lock posen - sammen med de 3 puslespil - kommer man tilsvarende brikker. Så skal barnet selv bygge det tilsvarende puslespil på den anden side.
Jeg valgte at folde nogle af dem, så når de er færdige kan de bruges som flotte kort til bedstefar og bedstemor, for eksempel.. (så er ungen også underholdt mens de tegner eller skriver i 'kortet'..)
Men ja altså... 16x3 af den slags.. Og de der foam-stickers kommer altså ikke sorterede. Jeg brugte 2 aftener på at sortere foam-stickers i ovaler, dråber, hjerter, firkanter, cirkler, trekanter... brrr. Claus hjalp heldigvis med at lave nogle af puslespillene - mens vi så dårlige tv-serier på netflix...Jeg har f***** haft mareridt om foam-stickers...
I aften skal jeg forbi een fra mødregruppen, og så udveklser vi poser...  Spændende at se hvad de andre har lavet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar