lørdag den 2. juni 2012

Vand i garagen

..Tirsdag aften, da jeg ville sætte tøjet jeg havde vasket i tørretumbleren flød hele garagegulvet med vand..Jeg flyttede lidt kasser og tørrede op. Næste dag tændte vi maskinen igen for at se hvad det var og om det fortsatte* og vandet strømmede straks ud forneden i store mængder. Suk. Sluk. Ringe til husets ejer, der fik en reperatør ud onsdag aften. Reperatøren viste sig at være danskofil (eller skandinaviafil..??), og var helt oppe at ringe: 'I må være fra Danmark eller Sverige, med alle de cykler I har..' Osv osv. Det var hans store drøm at tage til skandinavien og se Norge, Danmark og Sverige. Han fik nogle tips, og en skive rugbrød med på vejen...
Det viste sig så at være pumpen, der var læk - det havde været et stykke tid, så motoren var også rustet lidt til...Det er et spørgsmål om tid, inden den bryder endeligt sammen. Ejeren af huset er på jagt efter en ny til os. Den var vist også meget gammel... Nå, men nu virker den da igen...
 *Det er en amerikansk vaskemaskine, vi har... man putter ting i foroven, og de bliver kør rundt - man bruger enorme mængder vand, og fordi tingene primært bliver presset ned og ud (så er der nogle ting i midten, der 'drejer' tøjet rundt) i stedet for at blive sendt rundt, op, ned, ud osv som i en europæisk tromle, så bliver de ikke altid lige så rene. Fik jeg nævnt at de bruger meget vand..? Sæben hældes ikke i en sæbeskuffe, men direkte i, men der er en skuffe til blegemiddel...Jeg håber godt nok at deres rensningsanlæg er lige så gode som i Danmark, ellers er USA i fuld gang med at forgiftge verdenshavene, med de mængder blegemiddel jeg har indtryk af at de bruger....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar