mandag den 20. februar 2012

Fastelavn

I lørdags var vi så til fastelavn hos 'house of Denmark', som er en lille organisation for danskere i SD. Silke havde insisteret på at være lilla sommerfugl, så hun havde fin, lilla kjole på, et par lilla vinger, og hvide strømpebukser.. Eric var en lille fræk tiger (han har lært at knurre - don't ask me how..).

Vi havde et par startvanskeligheder, da jeg havde glemt at slukke lyset på bilen..

Men frem kom vi..
Det foregik udendørs i en park, og folk havde ikke flere lag tøj på, og der stod ikke hvid ånde ud af eens mund... Det er da sådan det skal være! Hvem stemmer for at flytte fastelavn til august? Der sker jo ikke noget i den  måned alligevel.. (jeg husker stadig engang hvor min mor lavede et rigtig flot klokkeblomstkostume til mig, vistnok af crepes papir, og jeg måtte have det på over flere lag vintertøj, fordi festen foregik udenfor.. Det ødelægger det ligesom lidt...) Jeg lavede også selv engang et par store flotte sommerfuglevinger af papir- kunne de klare den danske blæst? Nej...

Jeg må med skam melde at vi ikke nåede at få nogle billeder af vores lækre unger, da vi networkede... Vi måtte jo høre om de andre havde jævnaldrende børn (vi vil jo gerne have at de bliver ved med at snakke dansk også, og hvem er så bedre end lidt danske legekammerater..?), hvad de lavede, om de havde job (jeg skal jo søge om nogle måneders tid, når jeg får min arbejdstilladelse), hvor de boede, og så videre. Folk var meget åbne og søde, og vi fik dissekeret amerikansk kultur en smule.. (kommer et andet afsnit om det)

Jeg må med skam melde at vi (jeg) kun fik 3 kontakter på 2 timer. Men jeg skulle jo også lige snakke med de mennesker jeg allerede kendte, ikke.. og passe på mine børn...

Der var supergode fastelavnsboller (hjemmebagte) og flødeboller- Flødeboller er ikke noget man normalt får i USA (tror ikke de er søde nok og der er ikke nok farvestof i..)- men disse var købt i et arabisk supermarked, og mærket halal.. Halal flødeboller!! Ja så har man prøvet dét.. De var forøvrigt fra Danmark.

Der var en fastelavnstønde, og ungerne stod pænt i kø for at slå... Der var også grene og pynt til at lave fastelavnsris, men Silke var ikke interesseret, og Eric for lille.. Alt i alt et super arrengement....

Beklager de manglende billeder, for de var virkeligt kære, vores små.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar