torsdag den 16. februar 2012

Sukkerchok # 2

Hmm - ja, i forgårs bloggede jeg jo om hvor ekstremt sukkerindtaget var i Silkes børnehave. Jeg skulle blive klogere. Da jeg hentede hende i dag, sad børnene og spiste rød jello (igen), samt småkager!! Pædagogen stak mig en pose 'Det er Silkes, det var jo Valentine's Day igår, men der er slik i, så du får den--' (klog pædagog..).



Hjemme åbnede jeg den så, og fyldt med små Valentines kort og ... slik... een slikkepind, 2 poser små m&m's (25 gr hver), en masse små slikhjerter, små chokolader osv... Argh! Se selv:




Retfærdigvis skal det siges at der også er en lille pakke med 4 små tuttenuttede tatoveringer af en lille hund.. Det er sgu da sundere og langt mere innovativt... Fatter ikke at forældrene hopper på den bølge... Spiser ungen én af de poser m&m's har de jo fået dagens sukkerration. Jeg er ikke i tvivl om at dagens sukkerration allerede blev opfyldt- af jello og chokoladesmåkager. Det er virkelig så ekstremt, at det er til at græde over, og superklamt...

Og jo: Ungerne fik lov til at dele de to pakker små m&m's - jeg udryddede chokoladerne, og slikket bliver foræret væk... Så er vi heller ikke mere hellige...

Ps. Heri er det tragikomiske: Samme dag lærte de om tænderne, og hvordan de holder dem sunde.... og malede en kunstig 'tand' med tandbørster. Claus og jeg har fået et godt grin.... for sukker er jo sundt for tænderne.- Det ved alle vel...Men egentlig er det jo sørgeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar