lørdag den 25. februar 2012

Jagten på kørekort, del 5

Nå, men efter at have bestået teoriprøven (9 januar) kunne jeg nu legalt køre med 1) en kørelærer 2) en person over 25 med californisk kørekort... Claus har et dansk kørekort, og har haft det ja, i vel over 20 år.. så for ham hastede det ikke som sådan. For mig hastede det at han fik kørekort, så jeg kunne træne med ham også.. suk..

Om ikke andet - jeg ville gerne have nogle timer med en professionel først. På det tidspunkt havde vi jo ikke børnene i institution, så det efterlod kun weekender. Jeg søgte på nettet efter anbefalinger af køreskoler, og ud fra antallet af gode anbefalinger + en okay pris valgte jeg Golden State Driving School. De havde først en weekend tid den efterfølgende weekend. Det var selvfølgeligt den weekend hvor vi alle var syge.. Jeg var kommet mig så meget søndag morgen at jeg godt kunne køre med en kørelærer, men havde kun været i stand til at indtage lidt cola light og nogle kartoffelchips.

Jeg foreslog min kørelærer (Adam - høj, tynd, lyshåret fyr fra Texas, som dog ikke har texansk accent) at vi kørte et øde sted hen for at træne - men den gik ikke. Jeg kom ind i bilen (på føresædet, gys) og fik lært at justere sidespejle, bakspejl, forskel på speeder og bremse (der er ikke kobling - vi har automatgear som de fleste amerikanske biler. Jeg elsker automatgear..) Så trillede vi ud af parkeringspladsen...Jeg kan ikke huske så meget af mine første to køretimer, andet end at jeg var rædselsslagen og kom tilbage kvæstet og badet i sved...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar