lørdag den 25. februar 2012

Jagten på kørekort, del 6

Nå men jeg havde så flere køretimer med Adam... vi fik øvet motorveje (jeg hader motorveje - man må køre 65 mph (miles per hour) 100 km/timen- hvis der er en ulykke med den fart, kan det være rigtigt farligt..) For mig, der er vant til cykelhastighed, føles det som en svimlende høj fart på motorvejen - og det at skifte spor.. eller komme fra/ind på motorvejen.. Argh... Lad mig lige sige at mange motorveje her har mellem 3 og 9 spor... 9 spor!! Det er mange...Jeg har også trænet bykørsel.

Mange billister er pænt ringe her - men som danskerne siger 'de lærer jo at køre på en parkeringsplads..' og som min kørelærer siger 'folk glemmer, eller koncentrerer sig ikke - og så er køreprøven alt for nem..'
Desuden er der mange udlændinge i SD - og en del fra Indien, Kina, Latinamerika - hvor reglerne dels er anderledes end i Europa og USA, men hvor folk også kører utroligt agressivt (og jo, vi har boet i Indien, Guatemala og besøgt Mexico og Kina - så det er ikke noget jeg finder på..).. Ikke noget med at lade andre slippe ind, næh nej... ikke noget med at respektere min og ungernes 'rigth of way' når vi kommer cyklende..

Folk er især utroligt dårlige til at signalere, når de skal dreje, flette, skifte spor. Mange skifter rask een eller flere baner uden så meget som at signalere. Ofte skifter de baner i lyskryds eller i store sving.

For et par uger siden fik Claus californisk kørekort (han bestod den praktiske køreprøve med 'kun' 11 fejl, man må have 15. Flere end det, og så er man dumpet..). Nu måtte han pludseligt lære mig at køre bil...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar