tirsdag den 12. november 2013

Book-fair

2 gange om året er der book-fair (bog-messe) på Silkes skole. De ovenskydende penge går til skolen. Nogle gange er der gode deals, andre gange er bøgerne billigere på amazon. com. Igen, dette er 'the downside' af den lave skat - man skal lægge meget frivilligt arbejde i at få ting til at fungere, og at få en acceptabel skole til sine børn. En fordel kan selvfølgeligt være at man har mere føling med hvad der sker til daglig. Men man kan ikke have et job ved siden af (no kidding. Jeg har en veninde der oplevede at hun blev set så skævt til, da hun arbejdede fuldtids og derfor ikke kunne være frivillig, at de endte med at flytte barnet på privatskole.. hvor fedt er det..)
Jeg var frivillig - jeg havde sagt at jeg havde en baby på 2 mdr, så jeg kunne være nødt til atgå fra pga bleskift, amning osv - og det var ok med dem - der er 3 kasseapperater og 4 frivillige, så der er plads til at een går fra. Det er jo også normalt med barn syg osv, og jeg er ikke den eneste der slæber på en mindre søsken.

Det hele var sat meget professionelt op som en dejlig lille boghandel (og jeg brugte 30 dollars på bøger første aften, host host, har jeg sagt at vi elsker bøger i vores familie?)

Der er fra alt fra 0 klasse til 5 (fra 5 af går de i en anden skole, 'middle school', ikke elementary) så niveauet spænder bredt. Jeg gik rundt den første aften og beundrede præmisserne - mødte en indisk mor, der gjorde mig opmærksom på følgende.


Vi var ved at kaste op og blev enige om at vi måtte flygte (jeg havde bare tænkt -cowboy bog da jeg så den..for billedet ligner ikke!!)


 Jeg var frivllig 2 dage x 2 timer ugen efter, onsdag og fredag 9-11 mens Eric var i pre-school. Ak, Lucia ville ikke være med, og var meget sur, åd og sked i enorme mængder, så jeg hjalp lidt, men mest drønede jeg rundt med barn gemt i slynge og ammede mens jeg satte bøger på plads.. Der er 2 book fairs om året (ca) og de kører ca. 10 dage..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar