fredag den 8. november 2013

Lidt om Lucia og søskende

Eric har taget det pænt at blive storebror - jeg røg ud i kulden et stykke tid fordi jeg i starten nærmest ammede og pumpede mælk konstant (pga den tidlige ankomst måtte jeg pumpe ud og supplere med udmalket mælk en periode - i starten tog Lucia heller ikke nok på). Eric gik i lang tid og sagde 'mig elsker farmand'. 'mig elsker baby Cia'. Når jeg så sagde 'elsker du ikke mor?' var svaret: 'mig elsker farmand'. 'mig elsker baby Cia'. Men i det mindste er der ingen af dem der har været sure på Lucia og der har ikke rigtigt været noget søskendejalousi. Silke er vild med sin lillesøster 'åh mor hvor har hun bare nogle små pussenuttede pussenussede små fødder! Åh mor!' Efter uge 40 begyndte Lucia at spise som en til tiden baby og dier nu som en pro. Men hun er stadig lille - følger 2% kurven. Silke var også lille, Eric er den eneste tykke baby vi har haft..
Hun gylper meget, mere end de andre, hvilket også skyldes at hun virkeligt hader sin sut. Så hvem bruger hun som sut? MIG - og dette resulterer i enorme mængder gylp fordi hun trygheds-sutter og hygge-sutter på mig. Som de andre er hun en lille puttegris der ikke kan lide at være alene, så hun er utroligt meget i slynge og sover i vores seng om natten (gør det nemmere mht aming). Her i CA bruger man jo ikke barnevogne, da 1) ungen kan blive stegt pga heden her i varmen - og her er jo varmt det meste af året) 2) der er coyoter, klapperslanger og sorte/brune enker ude i naturen.. Så det kan faktisk være farligt alene af disse årsager at lade ungen stå udenfor..Lucia er nu lige over 3 mdr og er virkeligt opmærksom og smilende (og brokker sig i den grad når hun ikke vil være alene, er sulten eller træt). Hun kigger beundrerne og smilende på sine store søskende, og drejer hovedet efter min stemme.. Nætterne går bedre, men jeg bliver afbrudt ofte af amning og er derfor som forventeligt træt..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar