torsdag den 7. november 2013

Et smut til Mexico

Mine forældre var på besøg de to sidste uger af september. De hjalp med at hente/bringe Silke, og tog børnene lidt med ud så jeg kunne få lidt fred og ro med Lucia. Vi havde planlagt et smut til Mexico med dem - Mexico ligger 1½ times kørsel fra San Diego. Det er nemt at komme over grænsen til Mexico fra USA.

Basalt set havde jeg booket en hotellejlighed der også havde et lille køkken så vi selv kunne lave morgenmad f.eks på Rosarito Inn. Hotellet havde pool og var tæt ved stranden. Vi lå også lige overfor et lille mexicansk marked. Der var ikke vand i køkkenet da vi kom, men det klarede ingeniørerne. Der var ikke varmt vand på hotellet - og Rosarito i Mexico (½ time fra grænsen, Tijuana) var faktisk køligere end San Diego så det var lidt ærgeligt.

Straks vi kom ind i Mexico ændrede trafikken sig og blev mere kaotisk. Der var pludselig ikke velplejet længere. Der var slum. Jeg er glad for at Claus kørte, for jeg skal godt nok aldrig køre bil i Mexico - gys!

Til den ene side var der hav, palmer, pool - luksus.
 Til den anden side, hytter og slum og trafik (tak til min far for disse 2 billeder)

 Bedsteforældre med alle 3 unger


Vi spiste morgenmad og frokost i lejligheden men gik ud og spiste om aftenen - vi fik hurtigt en stamrestaurant, som sikkert var dyr efter mexicanske forhold, men billig efter amerikanske - og de lavede superlækker seafood! Der stod en dame og bagte friske tortilla'er - mums!!


 Swimming-poolen var oplyst om aftenen - Silke fik lov til en tur i den oplyste swimming pool den sidste aften, og hun var overlykkelig..
 Eric på stranden

 Silke på stranden slæbende på tang..

Bedsteforældrene var gode til at tage Silke og Eric på strand/i pool så Claus og jeg kunne få lidt hvile. Det var dejligt at få snakket lidt spansk igen.. Vi fik shoppet en smule alle sammen..

Hjemturen var frygtelig - vi var nær aldrig blevet sluppet ind i USA igen. De kunne ikke forstå at vi alle havde danske pas - bortset fra Lucia.. Jeg måtte forklare at hun var født her (Lucia er jo både dansk og amerikansk statsborger), og det var nemmere at få et amerikansk babypas end et dansk.. Så havde de tastet Erics ind som et amerikansk pasnummer (det er bare rødt og der står tydeligt 'Danmark' på det, men den slags småting skal da ikke stoppe en paskontrol:-S) og det tilsvarende amerikanske pasnr var altså meldt stjålet. Så vi skulle gennem en længere kontrol - og det endte med at jeg måtte sidde og amme Lucia midt under det hele. Tror det tog 3 timer at komme igennem grænsen til USA igen.

Men hjem kom vi.. og jeg elsker stadig Mexico...Og hader grænsekontroller...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar